Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.
Udržitelná mobilita města Brna - individuální automobilová doprava a cyklodoprava
Francová, Lenka
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na individuální automobilovou a cyklistickou dopravu v rámci udržitelnosti urbánní mobility města Brna. V teoretické části jsou popsány historické souvislosti dopravy, především v České republice, dále pak teoretická východiska pro udržitelnou urbánní mobilitu a její plánování a legislativní normy dopravy. Tato práce se také zabývá sociálními a environmentálními dopady a vlivy dopravy. Praktická část analyzuje dva vybrané druhy dopravy a dále jsou, na základě výsledků dotazníkového šetření, navrhnuta opatření s cílem zintenzivnit cyklistickou dopravu v Brně, která jsou reflektována s odborníky z praxe.
Integrace maloobchodní sítě s cyklistickou dopravou podle koncepce Bike&Shop
Švihelová, Sylva ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Jech, Karel (oponent)
Stále stoupající podíl individuální automobilové dopravy (IAD) ve městech je trvale neudržitelný. K jeho nárůstu přispívá také výstavba velkoplošných maloobchodních zařízení, která svou obchodní politikou cílí na motorizované zákazníky. Nízké ceny vytvořené na základě rychlého obratu zboží a jeho široký sortiment nabízený pod jednou střechou dělají tato zařízení atraktivní pro zákazníky. To způsobuje postupné uzavírání drobného maloobchodu, který obsluhoval vnitřní části měst a tvořil širokou síť jednotek, dostupných chůzí. Zákazníci tak musí cestovat za nákupy delší vzdálenosti. Cílem této práce je najít možnosti, jak v cestách na nákup nahradit běžně využívanou individuální automobilovou dopravu dopravou cyklistickou, která je šetrná k životnímu prostředí, energeticky a prostorově méně náročná, sociálně spravedlivá, zdraví prospěšná, pro obě strany ekonomicky výhodná, do vzdálenosti 5 km rychlejší a zachovávající poměrně rozsáhlou spádovou oblast. Propojení maloobchodu s cyklistickou dopravou je zde formulováno do konceptu Bike&Shop inspirujícího se již známým konceptem Bike&Ride. V této práci poprvé uvedený koncept Bike&Shop vysvětluje, jaké jsou důvody pro jízdu na kole na nákup, a popisuje nástroje, kterými je toho možné dosáhnout. Tato teoretická část je podložena nejen výsledky ze...
Vztah morfometrických charakteristik terénu a síťových analýz v prostředí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je sestavení metodiky a automatizace procesu kalibrování síťového grafu v závislosti na hodnotách morfometrických charakteristik a pohybovém vektoru. Výsledné morfometrické hodnoty terénu jsou zjištěny na základě matematických a kartografických metod pro vyjádření průběhu linie, z nichž nejpřesnější je dále použita v síťových analýzách v prostředí GIS nad digitálními modely silniční sítě a digitálními modely terénu, které byly pro tyto účely na základě zkoumání vybrány jako nejvhodnější. Vztah mezi hodnotami morfometrickými a hodnotami vhodnými pro využití v sítových analýzách (rychlost, čas…) je prozkoumán na konkrétních příkladech ve vhodně vybraném území za využití vhodných dopravních prostředků, kterým bylo určeno jízdní kolo. Praktická část pro ověření funkčnosti navržené metodiky je porovnána s dalšími modely dostupnosti, dostupnými webovými mapovými portály a plánovači tras. Tento proces ohodnocení dopravní sítě založený na vybraných parametrech byl automatizován v jazyce Python jako nástroj do softwaru ArcGIS, který je přílohou této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Potenciál města Zlína z hlediska cyklodopravy
Mizerová, Daniela
Práce se zabývá možnostmi kola jako dopravního prostředku ve specifickém prostředí města Zlín, které se nachází v údolí. Páteřní cyklostezka vede po břehu řeky Dřevnice a navazuje na ni městská trasa. Obě zajišťují dvě základní funkce -- dopravní a rekreační. Uživatel zvažuje flexibilitu a bezpečnost při výběru kola jako dopravního prostředku, což znamená, že systém musí být ucelený a vedený prostorem, kde nedochází ke kolizím s jinými druhy dopravy. Kolu musí být zajištěna bezpečnost v místě jeho uložení, což ve Zlíně je možné v bezpečnostních stojanech. Rekreační potenciál systému je možné zvýšit napojením na cyklostezku vedoucí podél Baťova kanálu a propojením s turisticky zajímavými cíli v okolí města. Dobrá informovanost nejen o turistických cílech, ale i přehled celé sítě cyklostezek a cyklotras, je zajištěna díky Cyklo Zlín a zvyšuje zájem lidí o problematiku cyklodopravy.
Cyklodoprava v krajině a ve městě
Novotná, Miriama
Témou bakalářské práce je cyklodoprava v krajině a ve městě. V úvodě se věnuje objasněním základní terminologie dané problematiky. Z technického hlediska přibližuje požadavky plánování tras cykloturistické sítě i základní parametry cyklotras.Druhá část práce je věnovaná analýze širšího vybraného území z hlediska primární, sekundární a terciární struktury. V rámci této části je v území vymezený modelový objekt o menší rozloze, který slouží jako podklad pro návrhovou část práce. Závěreční část je věnovaná návrhu cykloturistické trasy modelového objektu. Na základě zjištěných informací a vypracovaného návrhu je úlohou této práce též zhodnocení modelového území z hlediska potenciálu pro cykloturistiku.
Cyklistická doprava v České republice – legislativa, dokumenty a iniciativy podporující její rozvoj
Blažková, Gabriela
Článek představuje současný stav legislativy a dalších dokumentů týkající se cyklodopravy v České republice. Jsou zde uvedeny důležité dokumenty a projekty, které se zabývají zlepšením cyklistické situace v našich městech.
Cestovní ruch a jeho udržitelnost CR na příkladu cyklodopravy na Českobudějovicku.
PEXOVÁ, Kateřina
Tématem diplomové práce je cestovní ruch a jeho udržitelnost CR na příkladu cyklodopravy na Českobudějovicku. Hlavním cílem práce bylo zjistit možnosti úrovně cyklodopravy na Českobudějovicku z hlediska udržitelnosti. Následně zpracovat plán rozvoje cyklodopravy ve zkoumaném regionu a navrhnout produkt včetně jeho plánu uvedení na trh.
Analýza nákladů a přínosů vybrané cyklostezky podpořené v rámci ROP NUTS II Střední Čechy
Vaculík, Jan ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Práce se zabývá vyhodnocením přijatelnosti projektu z oblasti cyklistické infrastruktury v rámci mikroregionu Čáslavsko. V teoretické části je diskutován rozvoj cykloinfrastruktury v ČR i v zahraničí, dále investice vložené do cykloinfrastruktury a také obsahuje popis stávající situace cykloinfrastruktury v ČR. Praktická část obsahuje případovou studii týkající se hodnocení rentability projektu. V rámci analýzy efektů projektu byly použity metody porovnání nákladů a přínosů, terénní pozorování a dotazování subjektů dotčených realizací projektu. Přínosy se týkají dopadu projektu na život obyvatel a zisky místních firem. Výsledkem analýzy je nepřijatelnost projektu z ekonomického hlediska. Ze společenského hlediska lze projekt hodnotit pozitivně a to především kvůli jeho vlivu na zlepšení zdravotní situace obyvatel a bezpečnosti cyklistů v regionu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.